Loading

اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
ادرس فروشگاه: بندرعباس،خیابان اتوبوس رانی،بندرعباس مال،طبقه همکف،واحد 22 فروشگاه لیلموند

شماره پشتیبانی:
09026591932

شماره پشتیبانی:

ایمیل پشتیبانی:
support@lilmond.com

پوست حساس ، و علایم شناخت

پوست حساس علائم و نشانه هایی دارد که شما به کمک آنها می توانید آن را شناسایی کنید. اولین علامت سرخی و قرمزی پوست و پوسته شدن آن است. پوست حساس شکننده و نازک و آسیب پذیر است. برای مراقبت از چنین پوستی نمی توانید از هر محصول مراقبتی استفاده کنید. به همین دلیل سایت لیلموند محصولات باکیفیت از برند بتیس پاریس را برای مراقبت از پوست حساس معرفی می کند.

نتیجه حساسیت پوست

وقتی حساسیت پوست زیاد باشد التهاب آن هم زیاد می شود و می تواند آکنه و جوش را هم به همراه داشته باشد. عوامل محیطی می توانند این حساسیت را تشدید کنند. قرار گرفتن زیر نور آفتاب باعث قرمزی و سوختگی شدید پوست می شود. برخی افراد به رنگ و مواد شیمیایی حساسیت دارند و این می‌تواند سلامت پوست آنها را به خطر بیندازد.

پزشک برای تشخیص جنس پوست و مشخص کردن میزان حساسیت آن به علائم بروز کرده توجه زیادی می کند. هر چه شدت علائم بیشتر باشد به این معنی است که حساسیت پوست به اوج خود رسیده و نیاز به درمان اصولی دارد. پوست حساس یک بیماری زمینه‌ای به شمار می رود و شما برای درمان آن نمی توانید از هر محصولی استفاده کنید.

علت بروز پوست حساس

پوست حساس در همه افراد به یک شکل و شدت ظاهر نمی شود. این بیماری دلایل مختلفی دارد که در اینجا به صورت مجزا به آنها اشاره می کنیم:  

حالت طبیعی:

برخی افراد به صورت طبیعی پوست حساسی دارند و پوست آنها به طور طبیعی تحریک پذیر  است و ممکن است در برابر عوامل محیطی هم تشدید شود. قرار گرفتن در برابر نور خورشید و باد شدید و حتی دمای بسیار سرد یا گرم می تواند پوست آنها را حساس تر کند. پوستی که به دلیل حساسیت آسیب پذیر شده دچار لک و جوش می شود.

درماتیت تماسی:

تماس پوست با یک عامل حساسیت‌زا باعث بروز این حساسیت شده است. درماتیت پوستی خود انواع مختلفی دارد. اگر از نوع تحریکی باشد پوست شما در برابر لباس یا هر نوع شوینده و محصول مراقبتی آسیب پذیر می شود. وقتی پوست در برابر مواد شیمیایی ملتهب می شود حساسیت آن افزایش پیدا می کند. درماتیت تماسی ممکن است با زیورآلات هم رخ دهد. درماتیت تماسی از نوع آلرژیک در شرایطی رخ می دهد که فرد به چیزی حساسیت دارد.مثلا اگر فرد به عطر و رنگ حساس باشد زمانی که در مجاورت آنها قرار می گیرد پوست او شروع به التهاب و سوزش و خارج می کند.

خشکی بیش از حد پوست:

وقتی پوست رطوبت و چربی خود را از دست می دهد بیش از اندازه خشک می شود و این خشکی پوست را حساس و آسیب پذیر می کند. برای برطرف کردن این مشکل بهتر است از مرطوب کننده و آبرسان های برند بتیس پاریس استفاده کنید که در سایت لیلموند آنها را معرفی کرده ایم.

اگزما:

اگزما اصلی ترین دلیل حساسیت پوست است که با ایجاد لکه‌های خشک و خارش دار روی پوست خود را نشان می دهد. اگزما در کودکان بیشتر است و شما برای کاهش این حساسیت باید مداوم پوست را مرطوب و چرب نگه دارید.

آکنه روزاسه:

از دیگر دلایل بروز حساسیت در پوست می توان به آکنه روزاسه اشاره کرد. در این شرایط پوست قرمز شده و رگ های خونی روی آن قابل مشاهده می شوند. قرمزی و تحریک و بثورات پوستی از علائم شایع این نوع حساسیت است.

 

نکات مراقبتی از پوست حساس

برای مراقبت از پوست حساس است توصیه می شود که به محض مشاهده کوچکترین علائم حساسیت اقدامات مراقبتی زیر را انجام دهید تا علائم کاهش پیدا کنند:

  • برای حمام و شستن دست و صورت به هیچ وجه از آب بسیار داغ استفاده نکنید.
  • مدت زمان حمام کردن و دوش گرفتن را کمتر کنید. در کمتر از ۱۰ دقیقه این کار را انجام دهید تا چربی و رطوبت بدن کم نشود.
  • از پاک کننده های شیمیایی خشن  و لایه بردارهای قوی استفاده نکنید.
  • عطرهای تند و مواد شوینده شیمیایی را مصرف نکنید.
  • از محصولات بدون عطر و ضد حساسیت مانند صابون و مواد شوینده استفاده کنید.
  • آبرسان و مرطوب کننده مناسب را مصرف کنید.
  • پوست را به آرامی و با حوله نرم خشک کنید. 

 

درمان پوست حساس

امروزه برای درمان پوست حساس روش های مختلفی پیشنهاد می شود که موثرترین آنها درمان پزشکی است. پزشک برای درمان ابتدا شدت حساسیت را مشخص می کند. کرم های استروئیدی و ضد درد و سوزش و آنتی هیستامین ها و ضد آفتاب مناسب جزو بهترین داروهای تجویز شده توسط پزشک هستند. با مصرف این داروها طبق دستور پزشک کم کم علائم برطرف و بیماری درمان می شود.

درمان پوست حساس

 اگر شدت حساسیت کم باشد داروهای خانگی هم می توانند به درمان کمک کنند. مرطوب کننده ها و لوسیون های ضد حساسیت برای مصرف مداوم بهترین گزینه هستند و نه تنها مانع از بروز حساسیت می شوند بلکه اگر پوست حساسی دارید هم درمان می شود. در سایت لیلموند محصولات مراقبتی بر پایه روغن های طبیعی موجود است که برای پوست حساس مناسب هستند.

طراحی و سئو توسط شرکت نرم افزاری دبل کلیک