Loading

اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
ادرس فروشگاه: بندرعباس،خیابان اتوبوس رانی،بندرعباس مال،طبقه همکف،واحد 22 فروشگاه لیلموند

شماره پشتیبانی:
09026591932

شماره پشتیبانی:

ایمیل پشتیبانی:
support@lilmond.com

راه شناخت انواع پوست

دلایل تشخیص انواع پوست ؟

پوست مهمترین سد محافظتی بدن است که برای مراقبت از آن باید ابتدا جنس پوست را شناسایی کنید. اگر جنس پوست به درستی مشخص نشود شما نمی‌توانید متناسب با آن روتین پوستی را انجام دهید در نتیجه سلامت پوست به خطر می افتد. نوع پوست بیشتر تحت تاثیر ژنتیک افراد است اما هورمون‌ها، مواد غذایی و عوامل محیطی هم می‌تواند روی نوع پوست تاثیر بگذارد.

تغذیه و شرایط محیطی می‌تواند پوست چرب را به خشک تبدیل کند. برای شناخت انواع پوست باید ابتدا به میزان چربی و رطوبت روی آن توجه کنید. پوستی که چربی و رطوبت کمی دارد جزو پوست‌های خشک است که برای تامین رطوبت آن باید از محصولات باکیفیت در استفاده کنید. این محصولات مراقبتی از برند Matis Paris  هستند که برای انواع پوست‌ها تولید شده اند.

 اگر پوست چرب دارید مصرف کرم‌، ماسک، لوسیون و انواع شوینده های این مارک می‌تواند چربی پوست را تنظیم کند‌. در صورتی که پوست شما بیش از اندازه خشک است می‌توانید از مرطوب کننده و آبرسان  استفاده کنید. برخی محصولات ضد حساسیت هستند که برای پوست های حساس تولید شده اند. قبل از استفاده از این مواد مراقبتی بهتر است ابتدا جنس و نوع پوست را مشخص کنید.  معرفی یک محصول  آبرسان پوست حساس SENSIFLORA CREAM از برند Matis Paris ، برند های اروپایی معمولا برای پوست های حساس محصولات ویژه دارند

دسته بندی انواع پوست

در تعیین نوع پوست عواملی مثل میزان رطوبت، مقدار چربی ترشح شده، اندازه منافذ و خواص ارتجاعی پوست نقش بسزایی دارند. با توجه به همین ویژگی ها پوست انسان به ۵ دسته تقسیم می شود:

پوست نرمال:

این پوست کاملا معمولی و طبیعی است و میزان رطوبت و چربی در آن کاملا متعادل است. زمانی که خون به اندازه در بافت های پوستی گردش داشته باشد پوست رطوبت و چربی کافی خواهد داشت و بیش از اندازه خشک نمی شود. پوست نرمال همیشه ظاهری سالم دارد. بافت آن کاملا یک‌دست است و منافذ بسیار ریزی در آن دیده می شود. عاری از هر گونه التهاب و حساسیت شدید و قابلیت ارتجاعی بالایی دارد. با این ویژگی ها می توانید یک پوست نرمال را به راحتی شناسایی کنید.

پوست ترکیبی :

در این نوع پوست قسمت بینی و پیشانی چربی بیشتری دارد و سایر قیمت ها کمی خشک و حساس است. پوست مختلط یا ترکیبی ظاهری براق دارد خصوصا در قسمت بینی و پیشانی و منافذ آن نسبت به پوست نرمال بازتر است. جوش های سر سیاه در این نوع پوست به وفور دیده می شود. برای مراقبت از چنین پوستی نیاز است تا شوینده مناسب مثل تونر پوست حساس ماتیس فرانسه SENSI ESSENCE  استفاده کنید.

پوست خشک :

ساختار این موست شکننده و نازک و آسیب پذیر است و فرد باید مرتب آبرسان و مرطوب کننده استفاده کند. پوست خشک زودتر دچار پیری زودرس و چروک می شود‌ ترک و التهاب و سرخی در چنین پوستی به وفور دیده می شود‌.  برای جلوگیری از پوسته ریزی و خشکی بیش از اندازه پوست از بهترین مرطوب کننده و آبرسان اسفاده کنید محصوصا برای پوست های حساس. مهمترین راه شناسایی پوست خشک کدر بودن آن است‌. خاصیت ارتجاعی پوست کم است و منافذ بسیار ریزی دارد.

پوست چرب :

چربی این پوست بالا است و جوش های زیادی روی آن ظاهر می شود. تغییرات هورمونی می تواند اصلی ترین دقیق چربی و وجود جوش روی پوست باشد. وقتی غدد چربی زا بیش از اندازه فعالیت می کنند پوست دچار چنین مشکی می شود. این پوست ظاهری براق و کدر دارد و ضخامت پوست زیاد است و  منافذ باز به راحتی روی آن مشاهده می شود. وجود جوش‌های سرسیاه، آکنه و برخی مشکلات دیگر از نشانه های پوست چرب است.

پوست حساس :

پوست حساس همیشه در خطر است و افراد نمی توانند از هر نوع شوینده و محصوب مراقبتی استفاده کنند. التهاب و سرخی و خارش در این نوع پوست زیاد است. شدت بروز حساسیت روی پوست در همه افراد یکسان نیست و عوامل حساسیت زا می تواند مشکل را تشدید کند‌. این پوست قابلیت ارتجاعی پایینی دارد و خشک و شکننده است‌.

فاکتورهای  مهم در تعیین انواع پوست

برای شناخت انواع پوست باید به معیارهای مهمی توجه کنید که در اینجا به معرفی انها می پردازیم:

  • عوامل ارثی و ژنتیکی

  • عوامل هورمونی
  • میزان آب مصرفی
  • عادات غذایی و سبک زندگی
  • شرایط فصلی و محیطی
  • وضعیت سلامت جسم و روان

روش های مراقبت از انواع پوست

برای مراقبت از انواع پوست شما نیاز به محصولات مراقبتی با کیفیت دارید. سایت لیلموند بهترین محصولات مراقبتی را به شما معرفی می کند که مناسب هر نوع پوستی هستند. اگر پوست چرب دارید برای مراقبت از آن باید ابتدا چربی پوست را تنظیم کنید و مانع از جوش زدن آن شوید‌. برای مراقبت از پوست‌های چرب نیاز به استفاده از مرطوب کننده دارید.

با تغذیه و آبرسانی پوست می توانید چربی را هم تنظیم کنید. شستن صورت با شوینده مناسب و آب ولرم به سلامت آن کمک زیادی می کند. افرادی که پوست خشک و حساس دارند باید از مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنند.از صابون‌های گیاهی یا شوینده‌های خیلی ضعیف استفاده کنید. استفاده روزانه از صابون‌های قوی، باعث تخریب پوست می‌شود.

 

طراحی و سئو توسط شرکت نرم افزاری دبل کلیک