Loading

اطلاعات تماس

نشانی شرکت:
ادرس فروشگاه: بندرعباس،خیابان اتوبوس رانی،بندرعباس مال،طبقه همکف،واحد 22 فروشگاه لیلموند

شماره پشتیبانی:
09026591932

شماره پشتیبانی:

ایمیل پشتیبانی:
support@lilmond.com

تفاوت پوست خشک و دهیدراته

 

پوست خشک و دهیدراته تفاوت های چشمگیری با هم دارند. پوست خشک پوستی است که چربی خود را از دست داده به طوری که پوست دهیدراته رطوبت و آب خود را از دست داده است. زمانی که چربی پوست تامین می شود خشکی آن برطرف می گردد. برای درمان پوست دهیدراته نیاز است تا شما رطوبت و آب پوست را به روش های مختلف تامین کنید. یکی از بهترین ماسک های ابرسان ماسک آبرسان ژلی قوی ماتیس با کیفیت بالا . 

باور های اشتباه در انواع پوست ها :

 برخی افراد بر این باور هستند که پوست خشک و دهیدراته هر دو یکی هستند به طوری که چنین نیست و هر کدام علائم و دلایل خاص خود را دارند. از تفاوت دیگر این دو عارضه پوستی می توان به نوع درمان آنها اشاره کرد. برای درمان خشکی باید چربی پوست را تامین کنید به طوری که در پوست دهیدراته باید کرم و لوسیون های آبرسان و مرطوب کننده لیلموند که کیفیت خوبی دارند استفاده کنید.

عوارض خشکی پوست 

 پوست کم آب ممکن است در افرادی که پوست چرب دارند هم رخ دهد. علت ایجاد این دو مشکل پوستی کاملا متفاوت است. در پوست خشک و دهیدراته پوست ظاهر متفاوتی پیدا می‌کند. در پوست کم آب یا دهیدراته شما شاهد پوسته پوسته شدن خواهید بود‌. پوست خشک یک وضعیت مداوم است که با خارش و قرمزی همراه است و در آن سبوم یا چربی پوست به صورت مزمن کاهش پیدا می کند.

شدت علائم  در خشکی پوست متاثر از عوامل محیطی مثل آب و هوا است. در زمستان افراد بیش از اندازه دچار خشکی پوست می شوند. پوست سالم حاوی ۳۰ درصد آب است که می‌تواند بافت پوست را منعطف و مستحکم نگه دارد اما وقتی پوست دهیدراته می شود آب و رطوبت آن به حداقل می رسد و پوست انعطاف پذیری و استحکام خود را از دست می دهد.

علایم پوست خشک و دهیدراته

پوست خشک و دهیدراته هر کدام ویژگی های مختص به خود را دارند که در اینجا به آنها اشاره می کنیم:

نشانه های پوست خشک

احساس زبری در پوست: پوست خشک زبر و خشن می شود و زمانی که شما پوست را لمس می کنید این زبری به راحتی حس می شود.

  • خشک بنظر رسیدن پوست: از بین رفتن چربی پوست باعث خشکی بیش از حد آن می شود و این خشکی و پوسته شدن به راحتی قابل مشاهده است.
  • پوسته پوسته شدن پوست: از علائم شایع خشکی پوست می توان به ریزش پوسته های سفید رنگ اشاره کرد.
  • احساس خارش مداوم در صورت: افرادی که پوست خشک دارند مدام با خارش و سوزش پوست مواجه هستند.
  • قرمزی و تحریک پوست صورت: وقتی پوست بیش از اندازه خشک می شود ملتهب و قرمز می شود و شما تحریکات زیادی روی آن مشاهده می‌کنید.
  • سفت و کشیدگی در پوست: با خشک شدن پوست انعطاف پذیری آن کم می شود و شما احساس سفتی و کشیدگی در پوست حس می کنید.
  • بروز چین و چروک‌های ظریف در صورت: در افرادی که پوست خشکی دارند بیشتر دچار چین و چروک می شوند. 
  • نازک و شکننده بودن پوست صورت: افرادی که پوست خشک دارند پوست آنها شکننده و نازک و آسیب پذیر می‌شود و این می‌تواند مهمترین علامت کم شدن چربی پوست باشد.

یکی از رایج ترین سوالات در استفاده از مرطوب کننده :چند دقیقه بعد از آبرسان مرطوب کننده بزنیم :چند دقیقه بعد از آبرسان مرطوب کننده بزنیم

نشانه های پوست دهیدراته

  • خسته بنظر رسیدن پوست صورت: پوست دهیدراته دچار کم آبی می‌شود و شادابی خود را از دست می‌دهد. 
  • تیرگی پوست صورت: تیره شدن پوست صورت از دیگر علائم دهیدراته شدن پوست است.
  • احساس خشکی و تشنگی مداوم: اصلی‌ترین دلیل دهیدراته شدن پوست کمبود آب است که عطش را هم زیاد می‌کند.
  • خطوط ظریف را نشان می دهد: وقتی پوست کم آب یا دهیدراته می‌شود خطوط ظریف و چین و چروک ها نمایان می شوند.
  • ترک خوردن لب: به دلیل کمبود آب بدن لب ها هم دچار ترک خوردگی می شود و این می تواند علامت دهیدراته شدن پوست باشد.

 

درمان پوست خشک و دهیدراته

پوست خشک و دهیدراته هر کدام درمان مختص به خود را دارند و پزشک با تشخیص صحیح خود می‌تواند بهترین راهکار درمانی را به کار بگیرد. برای درمان پوست خشک نیاز است تا چربی مورد نیاز پوست را تامین کنید. داشتن روتین پوستی یک راهکار عالی برای تامین چربی پوست است. استفاده از شوینده مناسب مانع از خشکی پوست می‌شود. محصولات لیلموند پاک کننده های ملایمی هستند که به آرامی ناخالصی های پوست را پاک می کنند بدون اینکه چربی طبیعی پوست حذف شود.

استفاده از کرم های نرم کننده حاوی چربی  مرطوب کننده می تواند به درمان خشک شدن پوست کمک زیادی کند. نرم کننده مغذی می تواند پوست شما را تقویت کند و مانع از حذف چربی آن شود. کرم هایی که برای درمان پوست خشک استفاده می شوند حاوی گلیسیرین و روغن های طبیعی هستند و جنبه درمانی دارند. بهتر است هر هفته پوست را لایه برداری ملایم کنید تا سلول های مرده از پوست جدا شود و پوست بتواند بهتر مواد مغذی را دریافت کند.

پوست دهیدراته به دلیل کمبود آب و رطوبت است بنابراین برای درمان نیاز است تا شما رطوبت پوست را تامین کنید. مصرف آب بیشتر بهترین راهکار درمانی است. استفاده از مرطوب کننده هایی که حاوی آب و هیالورونیک اسید هستند می‌تواند به تسکین پوست و درمان دهیدراته شدن آن کمک زیادی کند. سرم های کلاژن ساز هم جنبه درمانی دارند و می توانند به خوبی آب و رطوبت مورد نیاز پوست را درمان کنند.

درمان پوست خشک و دهیدراته

روتین مراقبت از پوست دهیدراته و پوست خشک

برای مراقبت از پوست دهیدراته و خشک نیاز به روتین پوستی دارید. روتین باید طبق مراحل خاصی انجام شود که مهمترین آنها استفاده از کرم و لوسیون های مرطوب کننده و مغذی است. برای آبرسانی عمیق پوست نیاز است تا از آبرسان مناسب استفاده کنید. در کنار روتین نیاز است تا شما از عوامل خشکی و دهیدراته شدن پوست دوری کنید. افرادی که پوست چرب دارند هم نیاز است تا روتین پوستی را انجام دهند.فروشگاه اینترنتی لیلموند 

وقتی میزان ترشح چربی در پوست کاهش پیدا می‌کند خشکی پوست ایجاد می‌شود‌. روتین پوست خشک به این صورت است که شما باید اول رطوبت پوست را حفظ کنید. یکی از مهم ترین مراحل مراقبت از پوست های خشک، استفاده از کرم های مرطوب کننده است. این کار یک لایه محافظ روی پوست آن ها ایجاد کرده و به حفظ و افزایش سطح رطوبت کمک می کند. 

 

 

طراحی و سئو توسط شرکت نرم افزاری دبل کلیک